MNE

ENG

NAJAVA DOGAĐAJA: ULIČNA AKCIJA „STAO-SI U KOTORU!”

23.04.2025

24apr cover

Inicijativa mladih s invaliditetom Boke (I MI Boke) će u utorak, 29. aprila 2025. godine sa početkom u 11:00 časova, a povodom obilježavanja Sedmice prevencije povreda u saobraćaju, po četvrti put organizovati Uličnu akciju „StaO-SI u Kotoru!”. Na Uličnoj akciji će predstavnice i volonteri/ke I MI Boke zajedno sa predstavnicima/ama lokalnih institucija nadleženih za prava osoba s invaliditetom (OSI) i oblast saobraćaja dijeliti letke o poštovanju prava OSI na slobodno kretanje.

Izrađeno je 400 letaka, koji će biti podijeljeni različitim učesnicima/ama u saobraćaju (vozačima motornih vozila, pješacima i dr), na najprometnijim lokacijama u Kotoru (Glavna gradska vrata Riva, Južna gradska vrata Gurdić i Sjeverna vrata Tabačina). Leci sadrže primjere diskriminacije i kršenja prava OSI na slobodno kretanje, kao i propisana prava i obaveze OSI u saobraćaju, uređene Zakonom o bezbjednosti saobraćaja na putevima i Zakonom o prevozu u drumskom saobraćaju.

Ovo je četvrta Ulična akcija koju I MI Boke svaku godinu zaredom organizuje sa ciljem podizanja nivoa znanja i svijesti javnosti o značaju savjesnog ophođenja prema OSI u saobraćaju u Kotoru, radi omogućavanja njihovog slobodnog kretanja. Naime, uslijed neinformisanosti i nedostatka edukativnog materijala, učesnici/e saobraćaja u primorskim opštinama često nesvjesno krše saobraćajna pravila, time narušavajući prava OSI na slobodno kretanje. Prepoznavši ovaj problem, I MI Boke je 2. septembra 2022. godine organizovala prvu Uličnu akciju „Makni mi se s puta!”, 25. aprila 2023. godine i 16. maja 2024. godine drugi treću Uličnu akciju „StaO-SI u Kotoru!”.

Podstaknuti pozitivnim reakcijama volontera/ki, predstavnika/ca institucija i građana/ki Kotora, distribuciju edukativnog materijala i podizanje nivoa informisanosti građana/ki Boke o pravima i potrebama OSI u saobraćaju nastavljamo po četvrti put s Uličnom akcijom „StaO-SI u Kotoru!”. Ova Aktivnost je dio projekta „StaO-SI opet”, kojeg finansiraju Opština Kotor i Ministarstvo saobraćaja.
Komentariši
0